Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Racial and Ethnic Representation in Postsecondary Education. Research Report

Tytuł :
Racial and Ethnic Representation in Postsecondary Education. Research Report
Autorzy :
Monarrez, Tomas; Washington, Kelia; Urban Institute
Źródło :
Urban Institute. 61 pp.
Dostępność :
Urban Institute. 2100 M Street NW, Washington, DC 20037. Tel: 202-261-5687; Fax: 202-467-5775; Web site: http://www.urban.org
Recenzowane naukowo :
N/A
Data publikacji :
2020
Deskryptory :
Postsecondary Education, Access to Education, Race, Ethnicity, Disproportionate Representation, College Students, Student Characteristics, School Demography, African American Students, Hispanic American Students, Community Characteristics, White Students, Asian American Students, American Indian Students, Pacific Americans, Public Colleges, Private Colleges, Proprietary Schools, Two Year Colleges, Black Colleges, Tribally Controlled Education, Land Grant Universities
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Sponsoring Agency :
Joyce Foundation
Język :
English
Liczba stron :
61
Education Level :
Postsecondary Education; Higher Education; Two Year Colleges
Typ publikacji :
Reports - Research; Numerical/Quantitative Data
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
ED606027
Raport
The US population is becoming more educated, but large gaps in postsecondary attainment based on race or ethnicity remain, particularly at more selective colleges. As a growing number of jobs require a college degree, it is imperative to increase college access among all racial and ethnic groups. In this report, we examined whether different racial and ethnic groups have equal access to higher education by looking at representativeness across postsecondary institutions. We constructed a new measure that compares each college's racial and ethnic demographics with the demographics of the college's market, evaluating whether each racial or ethnic group is over- or underrepresented at individual colleges and college sectors, relative to that college's or sector's pool of potential students. We confirm the presence and persistence of large national gaps in representation and find that Black and Hispanic students are underrepresented at more selective schools in ways that cannot be explained by differences in community demographics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies