Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Application of Leadership Theories in Analyzing the Effects of Leadership Styles on Productivity in Philippine Higher Education Institutions

Tytuł :
Application of Leadership Theories in Analyzing the Effects of Leadership Styles on Productivity in Philippine Higher Education Institutions
Autorzy :
Balbuena, Sherwin E.; Perez, John Erinorio M.; Irudayaselvam, Stanislaus; Balaccua, Maria Magdalena
Źródło :
Online Submission, Asia Pacific Journal of Multidisciplinary Research v8 n3 p53-62 Aug 2020. 10 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED606847">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED606847
Recenzowane naukowo :
Y
Data publikacji :
2020
ISSN :
2350-7756
Deskryptory :
Leadership Styles, Administrator Behavior, Productivity, Higher Education, Interpersonal Relationship, Foreign Countries, College Students, Theories, Motivation
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
10
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
ED606847
Czasopismo naukowe
The type of leadership exemplified in educational organizations has a significant role to play in organizational success or failure. Using a correlational research design, we investigated the effects of leadership behaviors exhibited by leaders in various higher education institutions in the country (as perceived by 14 Filipino graduate scholars) on productivity (measured in terms of passing rates in board examinations in 2016). Results showed that the presence of more leadership behaviors (concerned with both productivity and people) is strongly associated with greater organizational productivity, while leader-follower relationships and productivity did not show significant association. The educational leader's people and task orientations were established to have complementary roles in predicting school productivity. The data derived from this study also showed consistent patterns with respect to the underlying relationships proposed by various trait and behavioral theories of leadership and through the application of the Leadership Grid.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies