Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cases of Learning to Respond to Errors through Approximations of Leading Whole-Class Discussions

Tytuł:
Cases of Learning to Respond to Errors through Approximations of Leading Whole-Class Discussions
Autorzy:
Baldinger, Erin E.
Campbell, Matthew P.
Deskryptory:
Discussion (Teaching Technique)
Preservice Teacher Education
Secondary School Mathematics
Error Correction
Methods Courses
Research Universities
Coaching (Performance)
Teacher Response
Vignettes
Preservice Teachers
Język:
English
Źródło:
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. 2019 (pter).
Dostępność:
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: ; Web site: http://www.pmena.org/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
10
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Speeches/Meeting Papers
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
Secondary Education
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
ED606928
Konferencja
The emerging use of approximations of practice in teacher education calls for ways to document teacher candidates' (TCs') skill from their enactments and to determine how TCs' skill develops through such pedagogies. We highlight two cases of secondary mathematics TC development, connecting analyses of two types of approximations--coached rehearsals and scripting tasks--with a focus on the practice of responding to errors in whole-class discussion. Each case illustrates a distinct example of TC development. This work contributes to the research on pedagogies of practice in teacher education by offering approaches for understanding TC practice and development through multiple data sources. [For the complete proceedings, see ED606556.]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies