Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Cases of Learning to Respond to Errors through Approximations of Leading Whole-Class Discussions

Tytuł :
Cases of Learning to Respond to Errors through Approximations of Leading Whole-Class Discussions
Autorzy :
Baldinger, Erin E.; Campbell, Matthew P.
Źródło :
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (41st, St. Louis, MO, Nov 14-17, 2019). 10 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED606928">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED606928
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: ; Web site: http://www.pmena.org/
Recenzowane naukowo :
Y
Data publikacji :
2019
Deskryptory :
Discussion (Teaching Technique), Preservice Teacher Education, Secondary School Mathematics, Error Correction, Methods Courses, Research Universities, Coaching (Performance), Teacher Response, Vignettes, Preservice Teachers
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
10
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education; Secondary Education
Typ publikacji :
Speeches/Meeting Papers; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
ED606928
The emerging use of approximations of practice in teacher education calls for ways to document teacher candidates' (TCs') skill from their enactments and to determine how TCs' skill develops through such pedagogies. We highlight two cases of secondary mathematics TC development, connecting analyses of two types of approximations--coached rehearsals and scripting tasks--with a focus on the practice of responding to errors in whole-class discussion. Each case illustrates a distinct example of TC development. This work contributes to the research on pedagogies of practice in teacher education by offering approaches for understanding TC practice and development through multiple data sources. [For the complete proceedings, see ED606556.]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies