Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

What Role Does Professional Noticing Play? Exploring Connections to Affect and Pedagogical Content Knowledge

Tytuł :
What Role Does Professional Noticing Play? Exploring Connections to Affect and Pedagogical Content Knowledge
Autorzy :
Jong, Cindy; Dueber, David; Schack, Edna O.; Fisher, Molly H.; Thomas, Jonathan
Źródło :
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (41st, St. Louis, MO, Nov 14-17, 2019). 11 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED606933">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED606933
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: ; Web site: http://www.pmena.org/
Recenzowane naukowo :
Y
Data publikacji :
2019
Deskryptory :
Attention, Affective Behavior, Pedagogical Content Knowledge, Mathematics Skills, Thinking Skills, Preservice Teachers, Elementary School Teachers, Preservice Teacher Education, Predictor Variables, Teaching Methods
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Sponsoring Agency :
National Science Foundation (NSF)
Język :
English
Contract Number :
1043667
Liczba stron :
11
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education; Elementary Education
Typ publikacji :
Speeches/Meeting Papers; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
ED606933
This research report describes a study that explored the intersections of professional noticing of children's mathematical thinking (PN), pedagogical content knowledge (PCK), and affective domains with preservice elementary teachers (PSETs). An instructional module on professional noticing, as defined by Jacobs, Lamb, and Philipp (2010), included three components: attending, interpreting, and deciding, was implemented with 170 PSETs. A comparison group of 121 PSETs were enrolled in mathematics methods courses but the PN module was not implemented. PSETs who participated in the module showed significant positive growth in attending, interpreting, and attitudes toward mathematics. While there was no significant change in dispositions toward teaching mathematics, a decrease was observed in PSET deciding and pedagogical content knowledge. However, findings showed promising connections among the constructs. [For the complete proceedings, see ED606556.]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies