Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Chinese Parents' Perceptions and Practices of EFL Technology Usage with Young Children

Tytuł:
Chinese Parents' Perceptions and Practices of EFL Technology Usage with Young Children
Autorzy:
Liu, Xing (ORCID 0000-0003-0969-3483)
Temat:
Foreign Countries
Parent Attitudes
Educational Technology
Second Language Instruction
Second Language Learning
English (Second Language)
Electronic Learning
Web Based Instruction
Emotional Development
Social Development
Handheld Devices
Computer Oriented Programs
Język:
English
Źródło:
Research-publishing.net. 2020.
Dostępność:
Research-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: ; Web site: http://research-publishing.net
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
8
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Speeches/Meeting Papers
Reports - Research
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
ED607178
Konferencja
Despite a large body of literature on the Technology Acceptance Model (TAM), studies on young children's usage of media technology in China are still scant. This paper characterises the variations in Chinese parental acceptance and intent to continue related to their children's use of web-based English as a Foreign Language (EFL) technologies. A sample of 20 parents from an inland city in China participated in individual interviews and reported factors affecting their acceptance and preferences. Thematic analysis reveals that parents' beliefs about EFL affect the perceived ease of use and perceived usefulness of EFL technologies. The study has also found that Chinese parents are now attaching more importance to children's emotional and social skills development. [For the complete volume, "Education 4.0 Revolution: Transformative Approaches to Language Teaching and Learning, Assessment and Campus Design," see ED607129.]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies