Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Adult English Language Learners' Perceptions of Audience Response Systems (Clickers) as Communication Aides: A Q-Methodology Study

Tytuł :
Adult English Language Learners' Perceptions of Audience Response Systems (Clickers) as Communication Aides: A Q-Methodology Study
Autorzy :
Rodriguez, Lisa Ann; Shepard, MaryFriend
Źródło :
TESOL Journal, v4 n1 p182-193 Mar 2013. 12 pp.
Dostępność :
Not available from ERIC
Wiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: ; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
URL :
http://dx.doi.org/10.1002/tesj.69
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1056-7941
Deskryptory :
Adult Education, English Language Learners, Student Attitudes, Handheld Devices, Classroom Communication, Educational Technology, Q Methodology, Second Language Learning, Factor Analysis, Spanish Speaking, Hispanic Americans, Audience Response Systems
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
21
Język :
English
Liczba stron :
12
Education Level :
Adult Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
APR2018
Data wpisu :
2013
Numer akcesji :
EJ1009401
Czasopismo naukowe
This study explored the perceptions of adult English language learners about audience response systems (clickers) as tools to facilitate communication. According to second language acquisition theory, learners' receptive capabilities in the early stages of second language acquisition surpass expressive capabilities, often rendering them silent in their second language. Clickers may help English language learners to communicate more effectively by enabling them to express themselves nonverbally. In this Q-methodological study, adult English language learners enrolled in a computer skills course ranked statements about using clickers according to how closely they aligned with their perceptions about the ability of clickers to facilitate communication. Factor analysis identified commonalities and patterns in perceptions, confirming that second language acquisition theory influences how technology tools are perceived by English language learners. Results of this study may suggest more effective instructional and assessment practices for adult English language learners, and lead to further research of educational technology communication tools with English language learners of all ages.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies