Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessing the Effectiveness of the Cognitive Interview for Children with Severe Intellectual Disabilities

Tytuł:
Assessing the Effectiveness of the Cognitive Interview for Children with Severe Intellectual Disabilities
Autorzy:
Milne, Rebecca
Sharman, Stefanie J.
Powell, Martine B.
Mead, Sarah
Deskryptory:
Severe Mental Retardation
Children
Interviews
Comparative Analysis
Recall (Psychology)
Video Technology
Structured Interviews
Misconceptions
Cues
Responses
Język:
English
Źródło:
International Journal of Disability, Development and Education. 2013 60(1):18-29.
Dostępność:
Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
12
Data publikacji:
2013
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Assessment and Survey Identifiers:
Wechsler Intelligence Scale for Children
DOI:
10.1080/1034912X.2013.757137
ISSN:
1034-912X
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
43
Data wpisu:
2014
Numer akcesji:
EJ1011030
Czasopismo naukowe
We examined whether the cognitive interview (CI) procedure increased event recall in children with severe intellectual disabilities (ID) compared with children with no ID. Forty-six children with and without ID watched a videotaped event; they were aged between eight and 11 years. The next day they were individually interviewed using the CI or a structured interview (SI). Interviews consisted of free recall and specific questions, some of which contained leading or misleading information. The leading and misleading questions determined children's susceptibility to information presented after the event. Overall, children without ID reported more correct information than children with ID. For all children, the CI led to more correct recall than the SI without increases in incorrect details or confabulations. Although the CI did not decrease children's susceptibility to the misleading questions compared with the SI, children without ID disagreed with more of the misleading suggestions than children with ID. These results suggest that the CI may indeed be a valuable tool to elicit information from very vulnerable witnesses. (Contains 1 note and 3 tables.)
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies