Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Situating beyond the Social: Understanding the Role of Materiality in Danish Nursing Education

Tytuł :
Situating beyond the Social: Understanding the Role of Materiality in Danish Nursing Education
Autorzy :
Soffer, Ann Katrine B.
Źródło :
Advances in Health Sciences Education, v21 n4 p819-832 Oct 2016. 14 pp.
Dostępność :
Springer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: ; Web site: http://www.springerlink.com
URL :
http://dx.doi.org/10.1007/s10459-016-9668-7
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1382-4996
Deskryptory :
Foreign Countries, Nursing Education, Ethnography, Communities of Practice, Learning
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
44
Język :
English
Liczba stron :
14
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2020
Data wpisu :
2016
Numer akcesji :
EJ1112865
Czasopismo naukowe
Situated learning serves as an analytical framework for learning in a community of practice and has been widely used to understand the learning process that is entailed in becoming a nurse. Yet in this paper, the difficulties encountered with the original notion of situated learning once it is applied to contemporary Danish nursing education are introduced. One issue that has arisen is the analytical requirement for an educational program to be a homogeneous, singular, and social phenomenon thereby discounting the varied and different sites and materialities found within nursing education. By using the materiality of the hospital bed as an empirical example of the way materiality also shapes practices, an alternative understanding of situated participation can emerge. This approach allows different sites and materialities to be conceptualized as equally genuine parts of the situated leaning framework. I suggest the notion of multi-configured learning, which captures the heterogeneity and materiality encountered during ethnographic fieldwork at a Danish nursing school.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies