Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bullying: Young Children's Roles, Social Status, and Prevention Programmes

Tytuł:
Bullying: Young Children's Roles, Social Status, and Prevention Programmes
Autorzy:
Saracho, Olivia N.
Deskryptory:
Bullying
Role
Social Status
Preschool Children
Victims
Preschool Education
Peer Relationship
Aggression
Prevention
Elementary Secondary Education
Język:
English
Źródło:
Early Child Development and Care. 2017 187(1):68-79.
Dostępność:
Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
12
Data publikacji:
2017
Typ dokumentu:
Journal Articles
Information Analyses
Reports - Research
Education Level:
Preschool Education
Early Childhood Education
Elementary Secondary Education
DOI:
10.1080/03004430.2016.1150275
ISSN:
0300-4430
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
62
Data wpisu:
2016
Numer akcesji:
EJ1122471
Czasopismo naukowe
Bullying in schools has been identified as a serious and complex worldwide problem associated with young children's victimization. Research studies indicate the frequency and effects of bullying among young children. The effects seem to be across-the-board for both bullies and victims, who are at risk of experiencing emotional, social, and academic difficulties. When preschool children first enter school, they become social members of a peer group. Preschool is the first context outside the home environment where young children encounter social problems when they interact with peers and become exposed to bullying behaviours. The purpose of this review is to present current empirical evidence about the nature and distinctive facet of bullying among preschool children. Studies trace the development of preschool bullying and its pervasiveness. This review describes young children's participation in bullying including their different roles, social status, and prevention programmes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies