Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Life on the Number Line: Routes to Understanding Fraction Magnitude for Students with Difficulties Learning Mathematics

Tytuł:
Life on the Number Line: Routes to Understanding Fraction Magnitude for Students with Difficulties Learning Mathematics
Autorzy:
Gersten, Russell
Schumacher, Robin F.
Jordan, Nancy C.
Deskryptory:
Numbers
Number Systems
Fractions
Mathematical Models
Number Concepts
Teaching Methods
Elementary School Mathematics
Mathematical Aptitude
Język:
English
Źródło:
Journal of Learning Disabilities. Nov-Dec 2017 50(6):655-657.
Dostępność:
SAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
3
Data publikacji:
2017
Sponsoring Agency:
Institute of Education Sciences (ED)
Contract Number:
R324C100004
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
DOI:
10.1177/0022219416662625
ISSN:
0022-2194
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
6
IES Funded:
Yes
Data wpisu:
2017
Numer akcesji:
EJ1157277
Czasopismo naukowe
Magnitude understanding is critical for students to develop a deep understanding of fractions and more advanced mathematics curriculum. The research reports in this special issue underscore magnitude understanding for fractions and emphasize number lines as both an assessment and an instructional tool. In this commentary, we discuss how number lines broaden the concept of fractions for students who are tied to the more general part-whole representations of area models. We also discuss how number lines, compared to other representations, are a superior and more mathematically correct way to explain fraction concepts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies