Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

From Marginalized to Validated: An In-Depth Case Study of an Asian American, Native American and Pacific Islander Serving Institution

Tytuł:
From Marginalized to Validated: An In-Depth Case Study of an Asian American, Native American and Pacific Islander Serving Institution
Autorzy:
Nguyen, Thai-Huy
Nguyen, Mike Hoa
Nguyen, Bach Mai Dolly
Gasman, Marybeth
Conrad, Clifton
Deskryptory:
Minority Group Students
Asian American Students
American Indian Students
Pacific Islanders
Colleges
College Students
Low Income Groups
Case Studies
Program Evaluation
Program Effectiveness
Coping
Barriers
Cultural Relevance
Access to Education
College Role
Interviews
Focus Groups
Coding
Self Concept
Student School Relationship
Learner Engagement
Social Change
Educational Environment
Student Adjustment
Social Influences
Qualitative Research
Grounded Theory
Język:
English
Źródło:
Review of Higher Education. Spr 2018 41(3):327-363.
Dostępność:
Johns Hopkins University Press. 2715 North Charles Street, Baltimore, MD 21218. Tel: 800-548-1784; Tel: 410-516-6987; Fax: 410-516-6968; e-mail: ; Web site: http://www.press.jhu.edu/journals/subscribe.html
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
37
Data publikacji:
2018
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
DOI:
10.1353/rhe.2018.0011
ISSN:
0162-5748
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
95
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1172998
Czasopismo naukowe
This article highlights the capacity of an Asian American, Native American and Pacific Islander Institution (AANAPISI) to serve as an institutional convertor--by addressing challenges commonly associated with marginalized students--for low-income, Asian American and Pacific Islander students entering college. Through an in-depth case study, we explored the extent to which an AANAPISI-funded program, the Full Circle Project, improved students' ability to overcome barriers. We found that this program--an extension of the institution--acknowledges students' circumstances, thereby helping them to plug into an otherwise inaccessible, rough college terrain. We conclude with a discussion and implications for theory and practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies