Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A 16-Year Review of Participant Diversity in Intervention Research across a Selection of 12 Special Education Journals

Tytuł:
A 16-Year Review of Participant Diversity in Intervention Research across a Selection of 12 Special Education Journals
Autorzy:
Sinclair, James
Hansen, Sarah G.
Machalicek, Wendy
Knowles, Christen
Hirano, Kara A.
Dolata, Jill K.
Blakely, Allison W.
Seeley, John
Murray, Christopher
Temat:
Student Diversity
Special Education
Intervention
Sampling
Periodicals
Racial Differences
Ethnicity
Disabilities
Sexual Orientation
Sexuality
Sexual Identity
English Language Learners
Disproportionate Representation
Educational Research
Coding
Statistical Analysis
Socioeconomic Status
Individual Characteristics
Literature Reviews
Język:
English
Źródło:
Exceptional Children. Apr 2018 84(3):312-329.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
18
Data publikacji:
2018
Sponsoring Agency:
Institute of Education Sciences (ED)
Office of Special Education Programs (ED/OSERS)
Contract Number:
R305B150028
H325D11004511A
Typ dokumentu:
Journal Articles
Information Analyses
Reports - Research
DOI:
10.1177/0014402918756989
ISSN:
0014-4029
Abstractor:
As Provided
IES Funded:
Yes
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1173884
Czasopismo naukowe
Given the continued changes in demographic diversity of students in the United States, it is important to ensure that participants included in special education research reflect the diversity of the classroom. We examined 16 years of intervention research across 12 special education journals to evaluate the extent to which diverse student populations (e.g., race, ethnicity, disability, sexual orientation, English language learner status) were included in published intervention research. We analyzed 495 intervention articles (9.6%) out of 5,180 total articles. Results revealed that progress has been made in the inclusion of diverse participants in special education intervention research compared with previously conducted reviews, yet some racial and ethnic populations are still underrepresented. We discuss strategies for recruitment and retention of underrepresented diverse populations.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies