Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

The Role of High School Research Experiences in Shaping Students' Research Self-Efficacy and Preparation for Undergraduate Research Participation

Tytuł :
The Role of High School Research Experiences in Shaping Students' Research Self-Efficacy and Preparation for Undergraduate Research Participation
Autorzy :
Swan, Amy K.; Inkelas, Karen Kurotsuchi; Jones, Jill N.; Pretlow, Joshua; Keller, Tierney F.
Źródło :
Journal of The First-Year Experience & Students in Transition, v30 n1 p103-120 Spr 2018. 18 pp.
Dostępność :
National Resource Center for The First-Year Experience and Students in Transition. University of South Carolina, 1728 College Street, Columbia, SC 29208. Tel: 803-777-6229; Fax: 803-777-4699; e-mail: ; Web site: http://sc.edu/fye/journal/
URL :
http://www.ingentaconnect.com/content/fyesit/fyesit;jsessionid=u14c6jb0jn2y.x-ic-live-02
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1542-3077
Deskryptory :
Student Research, High School Students, Self Efficacy, Undergraduate Students, Student Participation, Student Experience, Mixed Methods Research, Advanced Placement Programs, Decision Making, Student Surveys, Interviews, Focus Groups
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
50
Język :
English
Liczba stron :
18
Education Level :
High Schools
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2020
Data wpisu :
2018
Numer akcesji :
EJ1174768
Czasopismo naukowe
The effects of undergraduate research participation are well documented, but less is known about students' pathways into undergraduate research participation. This mixed-methods study explored the role of an International Baccalaureate research project in students' development of research self-efficacy in high school, and how this development influenced students' participation in undergraduate research. Social Cognitive Career Theory (Lent, Brown, & Hackett, 1994) was used to understand students' learning experiences and educational decision-making processes related to conducting research. Findings were based on analyses of data gathered through a survey, student records analysis, interviews, and focus groups. Findings of this study suggest that students' precollege research experiences enhance research self-efficacy, which leads to interest in and confidence with conducting research during college.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies