Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Noticing Numeracy Now! Examining Changes in Preservice Teachers' Noticing, Knowledge, and Attitudes

Tytuł :
Noticing Numeracy Now! Examining Changes in Preservice Teachers' Noticing, Knowledge, and Attitudes
Autorzy :
Fisher, Molly H.; Thomas, Jonathan; Schack, Edna O.; Jong, Cindy; Tassell, Janet
Źródło :
Mathematics Education Research Journal, v30 n2 p209-232 Jun 2018. 24 pp.
Dostępność :
Springer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: ; Web site: http://www.springerlink.com
URL :
http://dx.doi.org/10.1007/s13394-017-0228-0
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1033-2170
Deskryptory :
Numeracy, Preservice Teachers, Intervention, Children, Mathematical Logic, Mathematics Instruction, Models, Comparative Analysis, Data Collection, Pretests Posttests, Elementary School Mathematics, Elementary School Teachers, Knowledge Base for Teaching
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
75
Sponsoring Agency :
National Science Foundation (NSF)
Język :
English
Contract Number :
1043667
Liczba stron :
24
Education Level :
Higher Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2020
Data wpisu :
2018
Numer akcesji :
EJ1177263
Czasopismo naukowe
This study examined the impact of an intervention, focused on professional noticing of children's conceptual development in whole number and arithmetic reasoning, on preservice elementary teachers' (PSETs') professional noticing skills, attitudes toward mathematics, and mathematical knowledge for teaching mathematics. A video-based professional noticing module, situated in the pedagogies of practice framework, was used with 224 PSETs from five universities. Comparison data was also collected with similar groups not participating in the instructional module. Through pre- and post-assessments, findings indicated that PSETs can develop sound professional noticing skills as a result of participation in a video-based module. The impact on attitudes toward mathematics was less convincing as significant changes were revealed in intervention as well as comparison groups. We hypothesized the potential for professional noticing of children's mathematical thinking to serve as a mechanism for increasing the capabilities of PSETs to negotiate the complexities of mathematics teaching and learning; however, mathematics knowledge for teaching showed no significant increase for either group.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies