Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

What Cognitive Neuroscience Tells Us about Creativity Education: A Literature Review

Tytuł:
What Cognitive Neuroscience Tells Us about Creativity Education: A Literature Review
Autorzy:
Zhou, Zai
Deskryptory:
Literature Reviews
Neurosciences
Cognitive Processes
Creativity
Definitions
Brain Hemisphere Functions
Neurological Organization
Correlation
Intelligence
Creative Thinking
Cognitive Psychology
Educational Policy
Nature Nurture Controversy
Język:
English
Źródło:
Global Education Review. 2018 5(1):20-34.
Dostępność:
Mercy College New York. 555 Broadway, Dobbs Ferry, NY 10522. Tel: 914-674-7350; Fax: 914-674-7351; Web site: http://ger.mercy.edu
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
15
Data publikacji:
2018
Typ dokumentu:
Journal Articles
Information Analyses
Reports - Evaluative
ISSN:
2325-663X
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
95
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1177633
Czasopismo naukowe
Recently, an interest in creativity education has increased globally. Cognitive neuroscience research of creativity has provided possible implications for education, yet few literary reviews that bridge the brain and education studies have been published. This article first introduces the definitions and behavioral measures of creativity from cognitive neuroscientists' perspectives and provides a brief overview on the brain regions and neural studies on creativity-related cognitive processes. Second, the article examines neuroscience studies on the relationship between creativity and intelligence and discusses the nature side of creativity. Third, a comprehensive review of cognitive neuroscience studies on activities that may trigger new creativity thinking is provided, followed by a discussion on the nurture side of creativity--more specifically--how these findings inform creativity education. Supportive evidence from research in cognitive psychology and education are also presented. Then the article discusses the policy implications of the findings from the literature review as they pertain to creativity skills development in formal education and training.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies