Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using the 5 Practices in Mathematics Teaching

Tytuł:
Using the 5 Practices in Mathematics Teaching
Autorzy:
Nabb, Keith
Hofacker, Erick B.
Ernie, Kathryn T.
Ahrendt, Susan
Deskryptory:
Mathematics Instruction
Teaching Methods
Active Learning
Calculus
College Mathematics
Questioning Techniques
Discussion (Teaching Technique)
Student Attitudes
College Freshmen
Język:
English
Źródło:
Mathematics Teacher. Mar 2018 111(5):366-373.
Dostępność:
National Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: ; Web site: http://www.nctm.org/publications/mathematics-teacher/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
8
Data publikacji:
2018
Intended Audience:
Teachers
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
ISSN:
0025-5769
Abstractor:
ERIC
Liczba referencji:
4
Data wpisu:
2018
Dostęp URL:
https://www.nctm.org/Publications/Mathematics-Teacher/2018/Vol111/Issue5/Using-the-5-Practices-in-Mathematics-Teaching/  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
EJ1178992
Czasopismo naukowe
This article highlights three of the eight Mathematics Teaching Practices (MTP) published in the National Council of Teachers of Mathematics' (NCTM's) "Principles to Actions: Ensuring Mathematical Success for All" (2014): (1) facilitating meaningful mathematical discourse (MTP 4); (2) posing purposeful questions (MTP 5); and (3) eliciting and using evidence of student thinking (MTP 8). In this article, the authors discuss the meaning of the term "active learning" and discuss the five practices (Smith and Stein 2011) as a particularly illuminating model. The five practices offer a powerful framework that the authors have used to activate their mathematics classrooms. They share two vignettes of classroom learning from a first-year calculus class at a small university. Such teaching and learning experiences span all levels, K-16. The article's focus is on the implementation and management of active instructional practices, irrespective of mathematical content. The article includes examples of student feedback from having experienced active learning in their college mathematics class.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies