Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Portuguese Policies Fostering International Student Mobility: A Colonial Legacy or A New Strategy?

Tytuł :
Portuguese Policies Fostering International Student Mobility: A Colonial Legacy or A New Strategy?
Autorzy :
França, Thais (ORCID 0000-0003-1279-412X) ; Alves, Elisa; Padilla, Beatriz
Źródło :
Globalisation, Societies and Education, v16 n3 p325-338 2018. 14 pp.
Dostępność :
Not available from ERIC
Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
URL :
http://dx.doi.org/10.1080/14767724.2018.1457431
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1476-7724
Deskryptory :
Foreign Countries, Foreign Students, Student Mobility, Foreign Policy, International Relations, Student Recruitment, Policy Analysis, Content Analysis, Study Abroad, Historical Interpretation, Politics of Education
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
60
Język :
English
Liczba stron :
14
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2020
Data wpisu :
2018
Numer akcesji :
EJ1181154
Czasopismo naukowe
This paper explores policies on international student mobility to Portugal from within the Lusophone space, analyzing the cases of Angola, Cape Verde and Brazil. We argue that Portuguese strategies to attract international students respond to different demands and interests embedded in its geopolitical memberships. One the one hand, they respond to pressure from the European Commission to increase the internationalisation level within the European Higher Education Area. On the other hand, they are embedded within Portugal's desire to continue its influence over the former colonies. We analyze available statistical data and policy documents on Angolan, Cape Verdean and Brazilian students in Portugal, using insights from postcolonial theoretical frameworks. Our results suggest that Portuguese policies on international student mobility, even if discontinuous over time, still aim at maintaining a leading role among the Portuguese-speaking countries, through practices rooted in neocolonial logics. However, Portugal's membership of the European Union propels the need to adapt to wider political forces through contextual and opportunistic strategies as well.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies