Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

An Empirical Analysis of Differences in Plagiarism among World Cultures

Tytuł :
An Empirical Analysis of Differences in Plagiarism among World Cultures
Autorzy :
Ison, David C. (ORCID 0000-0003-3801-8604)
Źródło :
Journal of Higher Education Policy and Management, v40 n4 p291-304 2018. 14 pp.
Dostępność :
Not available from ERIC
Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
URL :
http://dx.doi.org/10.1080/1360080X.2018.1479949
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1360-080X
Deskryptory :
Plagiarism, World Views, Cultural Awareness, Differences, Integrity, Cheating, Statistical Analysis, Comparative Analysis, Incidence, Ethics, Universities, Doctoral Dissertations, Masters Theses, Nonparametric Statistics, Foreign Countries
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
50
Język :
English
Liczba stron :
14
Education Level :
Higher Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2020
Data wpisu :
2018
Numer akcesji :
EJ1183602
Czasopismo naukowe
Academic integrity issues, e.g. plagiarism, continue to plague higher education across the globe. Research has noted that the identification and tolerance of cheating behaviors varies dependent upon local culture. This quantitative, comparative study investigated the potential differences among actual rates of incidence of plagiarism among predominant countries and regions in which the literature identified as having academic integrity problems. This study gathered doctoral dissertations and master's theses from institutions in the selected locations and analyzed them with Turnitin® originality assessment software. Regions and countries evaluated were based on guidance from exigent literature. A Kruskal-Wallis test was conducted to evaluate any differences in the prevalence of plagiarism among these locations. The results indicated that there was a statistically significant difference among groups, ?[superscript 2] (6, N = 266) = 19.545, p = 0.003, ?[superscript 2] = 0.074. Further analysis determined a mix of findings that both support and deny conceptions in other literature.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies