Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

When an Instructional Designer Hold the Strings of Puppets: A Qualitative Study of Using Visual Metaphor in E-Learning Environment

Tytuł :
When an Instructional Designer Hold the Strings of Puppets: A Qualitative Study of Using Visual Metaphor in E-Learning Environment
Autorzy :
Alyahya, Dalia
Źródło :
Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, v17 n3 p125-134 Jul 2018. 10 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1184216">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1184216
Sakarya University. Esentepe Campus, Adapazari 54000, Turkey. Tel: +90-505-2431868; Fax: +90-264-6141034; e-mail: ; Web site: http://www.tojet.net
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2146-7242
Deskryptory :
Instructional Design, Qualitative Research, Visualization, Figurative Language, Electronic Learning, Graduate Students, Online Courses, Case Studies, Student Attitudes, Interviews, Data Analysis, Coding, Outcomes of Education
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
23
Język :
English
Liczba stron :
10
Education Level :
Higher Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2020
Data wpisu :
2018
Numer akcesji :
EJ1184216
Czasopismo naukowe
Studies have shown the importance of visual metaphor in facilitating learning. Metaphor aids in communicating complex concepts in a clear manner, and enhances the learning experience. This study investigates graduate students' experiences and attitudes toward visual metaphors in an online learning environment. The visual metaphor used in this study was developed for an online instructional design course. Participants read the materials and were asked to respond to open-ended questions. The participants' responses were analyzed qualitatively. A within-case analysis was conducted, followed by a cross-case analysis, in order to study multiple cases. Evidence encountered suggests that visual metaphors assisted participants in fulfilling their educational goals. When interviewed, all participants appreciated the visual metaphors presented and stated that they preferred the presence of visual metaphors in the context of their studies. However, the participants had different perspectives on how the meaning of the metaphors could be perceived.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies