Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Predictors of Student Success in Canadian Polytechnics and CEGEPs

Tytuł:
Predictors of Student Success in Canadian Polytechnics and CEGEPs
Autorzy:
Ramey, Heather
Lawford, Heather
Chalmers, Heather
Lakman, Yana
Deskryptory:
Foreign Countries
Predictor Variables
Academic Achievement
Technical Institutes
Postsecondary Education
Demography
Stress Variables
Learner Engagement
Self Concept
Academic Persistence
Age
Sex
Parent Background
Mothers
Goal Orientation
Information Seeking
Język:
English
Źródło:
Canadian Journal of Higher Education. 2018 48(2):74-91.
Dostępność:
Canadian Society for the Study of Higher Education. P.O. Box 34091, RPO Fort Richmond, Winnipeg, MB R3T 5T5, Canada. Tel: 204-474-6404; Fax: 204-474-7561; e-mail: ; Web site: http://journals.sfu.ca/cjhe/index.php/cjhe/index
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
18
Data publikacji:
2018
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Two Year Colleges
ISSN:
0316-1218
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
56
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1189983
Czasopismo naukowe
Student success in post-secondary education is an ongoing concern, however, research has focused on relatively homogeneous university samples. Moreover, Canadian research on predictors of student success is limited. Following recent trends, we examined non-cognitive, personal qualities, rather than cognitive predictors (e.g., IQ), of student success. Relying on a psychosocial model, we examined age, gender, perceived stress, maternal education, identity style, perseverance, and student engagement as predictors of student success in a multi-site sample of students attending a CEGEP in Quebec (N = 239; M[subscript age] = 18.6 years; 68.2% female) and a polytechnic school in Ontario (N = 209; M[subscript age] = 20.6 years; 71.3% female). Maternal education and perseverance emerged as significant predictors in both samples. Links between informational identity and cognitive engagement and student success differed by location. Our findings suggest the need to focus on student perseverance, and to consider identity and cognitive engagement dependent on the educational context.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies