Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

District Technology Leadership Then and Now: A Comparative Study of District Technology Leadership from 2001 to 2014

Tytuł:
District Technology Leadership Then and Now: A Comparative Study of District Technology Leadership from 2001 to 2014
Autorzy:
Richardson, Jayson W.
Sterrett, William L.
Deskryptory:
School Districts
Educational Administration
Superintendents
Awards
Barriers
Success
Leadership Styles
Educational Technology
Technology Uses in Education
Administrator Role
Elementary Secondary Education
Technology Integration
Język:
English
Źródło:
Educational Administration Quarterly. Oct 2018 54(4):589-616.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
28
Data publikacji:
2018
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Secondary Education
DOI:
10.1177/0013161X18769046
ISSN:
0013-161X
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
51
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1190122
Czasopismo naukowe
Purpose: This article focuses on district superintendents who were recognized as "eSchoolNews Tech-Savvy Superintendents." Research Methods: Using interviews, this study compares data from superintendents who won this award between 2001 and 2010 in contrast to those who won the award between 2011 and 2014. The focus of the study is on understanding how discussions of challenges and successes within this population have shifted over nearly 15 years. Findings: A key finding is that these district-level leaders have shifted away from first-order changes of implementing technology initiatives and toward second-order changes of supporting teaching and learning that is supported with modern digital technologies. Implications: Recommendations are made for leadership preparation as well as lines of inquiry.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies