Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Support Group Value and Design for Parents of Children with Severe or Profound Intellectual and Developmental Disabilities

Tytuł:
Support Group Value and Design for Parents of Children with Severe or Profound Intellectual and Developmental Disabilities
Autorzy:
Jackson, Jeffrey B. (ORCID 0000-0002-9756-7841)
Steward, Sarah R.
Roper, Susanne Olsen
Muruthi, Bertranna A.
Deskryptory:
Design
Children
Severe Disabilities
Intellectual Disability
Developmental Disabilities
Parents
Social Support Groups
Język:
English
Źródło:
Journal of Autism and Developmental Disorders. Dec 2018 48(12):4207-4221.
Dostępność:
Springer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: ; Web site: https://link.springer.com/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
15
Data publikacji:
2018
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
DOI:
10.1007/s10803-018-3665-z
ISSN:
0162-3257
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
50
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1195837
Czasopismo naukowe
The purpose of this study was to interview parents of children with severe or profound intellectual and developmental disabilities to determine the perceived value of support groups and identify recommendations for support group design based on their experiences and feedback. Despite varied experiences with support groups, most parents indicated the value of support groups is in providing a place where parents can feel understood and both share and gather information. Parents recommended support groups be targeted for parents of children with similar disabilities and needs, have flexible structures and qualified leaders, and offer a wide variety of content in various formats. Given parental recommendations for support group design varied, summary recommendations addressing a wide range of preferences are provided.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies