Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Attributional Style and Burnout of Counselors-in-Training

Tytuł:
Attributional Style and Burnout of Counselors-in-Training
Autorzy:
Lee, Injung
Bardhoshi, Gerta
Yoon, Eunhui
Sandersfeld, Tyler
Rush, Roma D.
Priest, Jacob B.
Temat:
Burnout
Counselor Training
Stress Variables
Attribution Theory
Graduate Students
Intervention
Stress Management
Język:
English
Źródło:
Counselor Education and Supervision. Dec 2018 57(4):285-300.
Dostępność:
Wiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: ; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
16
Data publikacji:
2018
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
DOI:
10.1002/ceas.12117
ISSN:
0011-0035
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1200265
Czasopismo naukowe
The authors examined whether attributional style could explain burnout among 201 counseling graduate students. Hierarchical multiple regression analysis results indicated that stability and globality of attribution explain a significant amount of the variance in counselor trainees' burnout. These findings suggest intervention and training should be used to promote a more flexible and positive orientation to handle stressful life events.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies