Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Testing Literacy Educational Software to Develop Design Guidelines for Children with Autism

Tytuł:
Testing Literacy Educational Software to Develop Design Guidelines for Children with Autism
Autorzy:
Tuedor, Marian
Franco, Fabia
White, Anthony
Smith, Serengul
Adams, Ray
Deskryptory:
Testing
Literacy
Children
Autism
Foreign Countries
Pervasive Developmental Disorders
Computer Software
Intervention
Pretests Posttests
Computers
Guidelines
Multimedia Materials
Reading Skills
Assistive Technology
Computer Software Evaluation
Control Groups
Student Motivation
Learner Engagement
Język:
English
Źródło:
International Journal of Disability, Development and Education. 2019 66(1):19-35.
Dostępność:
Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
17
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
DOI:
10.1080/1034912X.2018.1450494
ISSN:
1034-912X
Abstractor:
As Provided
Liczba referencji:
46
Data wpisu:
2018
Numer akcesji:
EJ1200928
Czasopismo naukowe
Multimedia computer programmes have been found to facilitate learning in children with Autistic Spectrum Disorders (ASD). However, the effectiveness of these resources is limited due to poor design or a lack of consideration of the ASD cognitive profile, particularly at the lower functioning end of the spectrum. This article attempts to tackle the problem of the lack of design guidelines, with the aim of facilitating the development of effective educational programmes for children with severe ASD. The case study reported here evaluated two literacy educational computer programmes, by observing five low-functioning children with ASD, compared to five neurotypical children (control cases). The two types of reading-support software contrasted in the study presented different characteristics. The children's data analysed here concern observations of child-software interactive sessions based on video recordings and coded for attention deployment to each programme, including motivation and engagement indicators.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies