Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Task Dependency When Evaluating Association between Facial Emotion Recognition and Facial Emotion Expression in Children with ASD

Tytuł:
Task Dependency When Evaluating Association between Facial Emotion Recognition and Facial Emotion Expression in Children with ASD
Autorzy:
Wieckowski, Andrea Trubanova
Swain, Deanna M.
Abbott, A. Lynn
White, Susan W.
Deskryptory:
Nonverbal Communication
Emotional Response
Recognition (Psychology)
Human Body
Interpersonal Communication
Autism
Pervasive Developmental Disorders
Children
Intervention
Język:
English
Źródło:
Journal of Autism and Developmental Disorders. Feb 2019 49(2):460-467.
Dostępność:
Springer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: ; Web site: https://link.springer.com/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
8
Data publikacji:
2019
Sponsoring Agency:
Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development (NICHD) (NIH)
Contract Number:
R03HD081070
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
DOI:
10.1007/s10803-018-3712-9
ISSN:
0162-3257
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1205052
Czasopismo naukowe
The impact of facial emotion recognition (FER) deficits on facial emotion expression (FEE) during interaction with a novel computerized system was investigated in children with ASD (n = 20), in comparison to typically developing (TD) peers (n = 20). Although there was not clear evidence of impaired FEE, children with ASD showed more atypical FEE. In children with ASD, better FER predicted better FEE when the participants were asked to express a labeled emotion (t(18) = - 2.75, p = .01, d = 1.24). The stronger relationship between FER and FEE in children with ASD, relative to controls, suggests that intervention targeting social communication deficits might have maximal effect when both processes are considered.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies