Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reading Instruction for Students with Learning Disabilities in Grades 4 and 5: An Observation Study

Tytuł:
Reading Instruction for Students with Learning Disabilities in Grades 4 and 5: An Observation Study
Autorzy:
Ciullo, Stephen
Ely, Emily
McKenna, John William
Alves, Kat D.
Kennedy, Michael J.
Deskryptory:
Reading Instruction
Students with Disabilities
Learning Disabilities
Grade 4
Grade 5
Elementary School Students
Teaching Methods
Special Education
Special Education Teachers
Teacher Attitudes
Phonics
Reading Comprehension
Observation
School Effectiveness
Low Achievement
Język:
English
Źródło:
Learning Disability Quarterly. May 2019 42(2):67-79.
Dostępność:
SAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
13
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
Grade 4
Intermediate Grades
Grade 5
Middle Schools
DOI:
10.1177/0731948718806654
ISSN:
0731-9487
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1209809
Czasopismo naukowe
Researchers conducted an observation study to explore the instructional practices of special education teachers (N = 20) responsible for teaching reading to students with learning disabilities in Grades 4 and 5. With this study, researchers addressed gaps in previous related literature and improved understanding of how teachers spend their time teaching reading. Researchers observed 80 lessons and found that special educators addressed a wide range of instructional skills. The majority of teachers provided targeted phonics instruction, and overall, minimal instructional time was lost due to off-task behavior. Consistent with previous studies, teachers predominantly monitored reading comprehension by asking questions after reading, while reading comprehension strategy instruction accounted for a smaller proportion of instructional time. Researchers conducted focus groups to explore teachers' perceptions of professional development and determine needs for future teacher training and research.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies