Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessing Individual and Group Oral Exams: Scoring Criteria and Rater Interaction

Tytuł:
Assessing Individual and Group Oral Exams: Scoring Criteria and Rater Interaction
Autorzy:
Yalçin-Çolakoglu, Özlem
Selçuk, Merve
Deskryptory:
Oral Language
Language Tests
Test Validity
Inferences
Criterion Referenced Tests
Second Language Learning
Audio Equipment
Grades (Scholastic)
Decision Making
Student Attitudes
Second Language Instruction
Scoring Rubrics
Evaluation Criteria
Group Discussion
Evaluators
Interrater Reliability
English (Second Language)
College Preparation
Foreign Countries
Speech Communication
Język:
English
Źródło:
Advances in Language and Literary Studies. Feb 2019 10(1):147-153.
Dostępność:
Australian International Academic Centre PTY, LTD. 11 Souter Crescent, Footscray VIC, Australia 3011. Tel: +61-3-9028-6880; e-mail: ; Web site: http://journals.aiac.org.au/index.php/alls/index
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
7
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Secondary Education
ISSN:
2203-4714
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1216999
Czasopismo naukowe
Criterion referenced tests of second language speaking performance are administered in different institutions using different procedures. The present study reports raters' practices of second language speaking tests, in particular the correspondence between test-takers' grades when assessed individually and in groups. Data derived from audio-recordings of raters' (n=8) decision making process (scoring) in two test modes, post-test interviews and two sets of students' (n=92) speaking scores were obtained from individual versus group discussion tasks. Although a grading rubric had been used, it was found that raters also relied on rubric irrelevant criteria when judging performances, which brings up the question whether the validity of the inferences is jeopardized.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies