Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development and Content Validation of the Child Oral and Motor Proficiency Scale (ChOMPS)

Tytuł:
Development and Content Validation of the Child Oral and Motor Proficiency Scale (ChOMPS)
Autorzy:
Pados, Britt F. (ORCID 0000-0002-8016-2370)
Thoyre, Suzanne M.
Park, Jinhee
Estrem, Hayley H.
McComish, Cara
Deskryptory:
Psychomotor Skills
Content Validity
Parent Attitudes
Eating Habits
Skill Development
Infants
Infant Behavior
Professional Personnel
Feedback (Response)
Item Analysis
Readability
Measures (Individuals)
Screening Tests
Participant Characteristics
Język:
English
Źródło:
Journal of Early Intervention. Sep 2019 41(3):220-232.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
13
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
DOI:
10.1177/1053815119841091
ISSN:
1053-8151
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1224006
Czasopismo naukowe
This article describes the development and content validation of the Child Oral and Motor Proficiency Scale (ChOMPS), a parent-report assessment of eating, drinking, and related skills in children 6 months to 7 years of age. Initially, 69 items for the ChOMPS were generated from literature review. Nineteen professionals evaluated the ChOMPS using content validity indices (CVI). Significant revisions were made to items and directions based on professional feedback. CVI were acceptable for both the relevance and clarity of items. Cognitive interviews were then conducted with 19 parents to explore parent understanding of items. Additional revisions were made based on parent feedback. The reading grade level of the resulting ChOMPS was less than sixth grade. The 70-item ChOMPS has evidence of content validity, indicating the items are relevant and clear to professionals, and parents understand the directions and items as intended.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies