Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Technology Acceptance Model in Educational Context: A Systematic Literature Review

Tytuł:
Technology Acceptance Model in Educational Context: A Systematic Literature Review
Autorzy:
Granic, Andrina (ORCID 0000-0002-4266-3406)
Marangunic, Nikola
Deskryptory:
Adoption (Ideas)
Models
Technology Uses in Education
Educational Research
Educational Technology
Usability
Język:
English
Źródło:
British Journal of Educational Technology. Sep 2019 50(5):2572-2593.
Dostępność:
Wiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: ; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
22
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Information Analyses
DOI:
10.1111/bjet.12864
ISSN:
0007-1013
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1225741
Czasopismo naukowe
A respectable amount of work dealing with Technology Acceptance Model (TAM) clearly indicates a popularity of TAM in the field of technology acceptance in general. Nevertheless, there is still a gap in existing knowledge regarding representative academic literature that underlie research on TAM in educational context. The main objective of this systematic literature review is to provide an overview of the current state of research efforts on TAM application in the field of learning and teaching for a variety of learning domains, learning technologies and types of users. Through systematic search by the use of EBSCO Discovery Service, the review has identified 71 relevant studies ranged between 2003 and 2018. The main findings indicate that TAM and its many different versions represent a credible model for facilitating assessment of diverse learning technologies. TAM's core variables, perceived ease of use and perceived usefulness, have been proven to be antecedent factors affecting acceptance of learning with technology. The paper identifies some gaps in current work and suggests areas for further investigation. The results of this systematic review provide a better understanding of TAM acceptance studies in educational context and create a firm foundation for advancing knowledge in the field.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies