Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Replicating Criterion Validity in Science Content for the Combination of Critical Content Monitoring and Sentence Verification Technique

Tytuł:
Replicating Criterion Validity in Science Content for the Combination of Critical Content Monitoring and Sentence Verification Technique
Autorzy:
Mooney, Paul
Lastrapes, Renée E.
Deskryptory:
Validity
Elementary School Students
Science Tests
Reading Comprehension
Replication (Evaluation)
Intermediate Grades
Predictor Variables
Scores
Standardized Tests
Achievement Tests
Academic Language
Vocabulary
Benchmarking
Język:
English
Źródło:
Assessment for Effective Intervention. Sep 2019 44(4):292-299.
Dostępność:
SAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
8
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
Intermediate Grades
Assessment and Survey Identifiers:
Stanford Achievement Tests
DOI:
10.1177/1534508418758362
ISSN:
1534-5084
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1230614
Czasopismo naukowe
The purpose of the research was to replicate commonality analysis for two measures: critical content monitoring and sentence verification technique. Participants were 967 fourth-, fifth-, and sixth-grade students across seven public primary schools in a southeastern U.S. district. The predictor variables were administered as benchmarks 3 times in an academic year. Predictor scores were compared with science content test and reading comprehension scores from the "Stanford Achievement Test--Tenth Edition" abbreviated online form and a statewide accountability test. Commonality analysis results indicated that scores from both critical content monitoring and sentence verification technique added unique variance to explanatory models, replicating previous findings. In most cases, critical content monitoring scores provided the greatest percentage of unique and common variance to model explanations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies