Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transferring German Evaluation Policy to China: A Prospective Evaluation of Peer Review in TVET

Tytuł:
Transferring German Evaluation Policy to China: A Prospective Evaluation of Peer Review in TVET
Autorzy:
Li, Junmin
Pilz, Matthias
Deskryptory:
Comparative Education
Vocational Education
Educational Policy
Technology Transfer
Peer Evaluation
Cultural Context
Foreign Countries
Policy Analysis
Vocational Schools
Institutional Characteristics
Cultural Differences
Język:
English
Źródło:
Comparative Education Review. Nov 2019 63(4):613-632.
Dostępność:
University of Chicago Press. Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 877-705-1878; Tel: 773-753-3347; Fax: 877-705-1879; Fax: 773-753-0811; e-mail: ; Web site: http://www.press.uchicago.edu
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
20
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
DOI:
10.1086/705425
ISSN:
0010-4086
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1233737
Czasopismo naukowe
Comparative research into technical and vocational education and training (TVET) and policy transfer focuses primarily on the system level. This study was designed to extend the focus of research work to policy transfer at the institutional level. This article presents a project that investigated the German concept of peer review in TVET as a potential solution for Chinese TVET schools. The survey investigated the extent to which there is potential to transfer the evaluation concept of peer review in TVET to China. The study used the concept of prospective evaluation. The findings showed that not every feature of the peer review model could be transferred to the Chinese context. The peer review concept needs to be adapted. The supporting and inhibiting factors derived from this study enable us to draw lessons about how to support policy transfer at the institutional level.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies