Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Research on Psychometric Modeling, Analysis, and Reporting of the National Assessment of Educational Progress

Tytuł:
Research on Psychometric Modeling, Analysis, and Reporting of the National Assessment of Educational Progress
Autorzy:
Oranje, Andreas
Kolstad, Andrew
Deskryptory:
National Competency Tests
Psychometrics
Statistical Analysis
Computation
Error of Measurement
Statistical Inference
Standard Setting
Test Items
Scores
Item Response Theory
Język:
English
Źródło:
Journal of Educational and Behavioral Statistics. Dec 2019 44(6):648-670.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
23
Data publikacji:
2019
Sponsoring Agency:
Institute of Education Sciences (ED)
Contract Number:
EDIES13C007
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
Assessment and Survey Identifiers:
National Assessment of Educational Progress
DOI:
10.3102/1076998619867105
ISSN:
1076-9986
Abstractor:
As Provided
IES Funded:
Yes
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1234005
Czasopismo naukowe
The design and psychometric methodology of the National Assessment of Educational Progress (NAEP) is constantly evolving to meet the changing interests and demands stemming from a rapidly shifting educational landscape. NAEP has been built on strong research foundations that include conducting extensive evaluations and comparisons before new approaches are adopted. During those evaluations, many lessons are learned and discoveries surface that do not often find their way into widely accessible outlets. This article discusses a number of those insights with the goal to provide an integrated and accessible perspective on the strengths and limitations of NAEP's psychometric methodology and statistical reporting practices. Drawing from a range of technical reports and memoranda, presentations, and published literature, the following topics are covered: calibration, estimation of proficiency, data reduction, standard error estimation, statistical inference, and standard setting.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies