Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Field Independence Associates with Mathematics and Science Performance in 5- to 10-Year-Olds after Accounting for Domain-General Factors

Tytuł :
Field Independence Associates with Mathematics and Science Performance in 5- to 10-Year-Olds after Accounting for Domain-General Factors
Autorzy :
Morris, Su (ORCID 0000-0002-6804-9682) ; Farran, Emily K.; Dumontheil, Iroise
Źródło :
Mind, Brain, and Education, v13 n4 p268-278 Nov 2019. 11 pp.
Dostępność :
Not available from ERIC
Wiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: ; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
URL :
http://dx.doi.org/10.1111/mbe.12214
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1751-2271
Deskryptory :
Cognitive Style, Age Differences, Cognitive Processes, Mathematics Tests, Intelligence, Verbal Ability, Short Term Memory, Science Tests, Academic Achievement, Predictor Variables, Correlation, Elementary School Students, Thinking Skills, Tests
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
11
Education Level :
Elementary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
APR2020
Data wpisu :
2019
Numer akcesji :
EJ1234989
Czasopismo naukowe
Field independence describes the extent to which individuals are influenced by context when trying to identify embedded targets. It associates with cognitive functioning and is a predictor of academic achievement. However, little is known about the neural and cognitive underpinnings of field independence that lead to these associations. Here, we investigated behavioral associations between two measures of field independence (Children's Embedded Figures Test [CEFT] and Design Organization Test [DOT]) and performance on tests of mathematics (reasoning and written arithmetic) and science (reasoning and scientific inquiry) in 135 children aged 5-10 years. There were strong associations between field independence and mathematics and science, which were largely explained by individual differences in age, intelligence, and verbal working memory. However, regression analyses indicated that after controlling for these variables, the CEFT explained additional variance on the mathematical reasoning and science tests, whereas the DOT predicted unique variance on the written arithmetic test.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies