Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Role of Maintenance and Disengagement in Predicting Reading Comprehension and Vocabulary Learning

Tytuł:
The Role of Maintenance and Disengagement in Predicting Reading Comprehension and Vocabulary Learning
Autorzy:
Martin, Jessie D.
Shipstead, Zach
Harrison, Tyler L.
Redick, Thomas S.
Bunting, Michael
Engle, Randall W.
Deskryptory:
Reading Comprehension
Vocabulary Development
Short Term Memory
Intelligence
Second Language Learning
Young Adults
Individual Differences
Predictive Measurement
Cognitive Ability
Recall (Psychology)
Interference (Learning)
Język:
English
Źródło:
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. Jan 2020 46(1):140-154.
Dostępność:
American Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: ; Web site: http://www.apa.org
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
15
Data publikacji:
2020
Sponsoring Agency:
Office of Naval Research (ONR)
Contract Number:
N000141210406
N000141211011
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
DOI:
10.1037/xlm0000705
ISSN:
0278-7393
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1237353
Czasopismo naukowe
This study uses a novel framework based on work by Shipstead, Harrison, and Engle (2016) that includes measures of both working memory capacity and fluid intelligence in an attempt to better understand the processes that influence successful reading comprehension at the latent level. Further, we extend this framework to a second educationally relevant ability: second-language vocabulary learning. A large sample of young adults received a battery of working memory, fluid intelligence, language comprehension, and memory updating tasks. The results indicate that individual differences in reading comprehension and vocabulary learning benefit from the ability to maintain active information, as well as to disengage from no longer relevant information. Subsequently, we provide an interpretation of our results based on the maintenance and disengagement framework proposed by Shipstead et al. (2016).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies