Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Is Mathematical Logic Really Necessary in Teaching Mathematical Proofs?

Tytuł :
Is Mathematical Logic Really Necessary in Teaching Mathematical Proofs?
Autorzy :
Aristidou, Michael
Źródło :
Athens Journal of Education, v7 n1 p99-121 Feb 2020. 23 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1237386">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1237386
Athens Institute for Education & Research. 8 Valaoritou Street, Kolonaki, Athens 10671, Greece. e-mail: ; Web site: https://www.athensjournals.gr/aje
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2407-9898
Deskryptory :
Mathematical Logic, Mathematics Instruction, College Mathematics, College Students, Student Attitudes, High School Students, Foreign Countries, Logical Thinking, Intuition, Automation
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
23
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education; High Schools; Secondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Evaluative; Tests/Questionnaires
Kod czasopisma :
APR2020
Data wpisu :
2019
Numer akcesji :
EJ1237386
Czasopismo naukowe
As it is already observed by mathematicians and educators, there is a discrepancy between the formal techniques of mathematical logic and the informal techniques of mathematics in regards to proof. We examine some of the reasons behind this discrepancy and to what degree it affects doing, teaching and learning mathematics in college. We also present some college students' opinions about proofs, and we briefly observe the situation in Greek and Greek-Cypriot high schools in which mathematical logic is part of the curriculum. Finally, we argue that even though mathematical logic is central in mathematics, its formal methods are not really necessary in doing and teaching mathematical proofs and the role of those formalities has been, in general, overestimated by some educators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies