Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Avoiding Plagiarism Using Mendeley in Indonesian Higher Education Setting

Tytuł:
Avoiding Plagiarism Using Mendeley in Indonesian Higher Education Setting
Autorzy:
Patak, Andi Anto
Tahir, Muhammad
Deskryptory:
Higher Education
Prevention
Plagiarism
Foreign Countries
Citations (References)
Counselor Attitudes
Time Management
Psychological Patterns
Ethics
Academic Language
Feedback (Response)
Scientific Research
Język:
English
Źródło:
International Journal of Evaluation and Research in Education. Dec 2019 8(4):686-692.
Dostępność:
Institute of Advanced Engineering and Science. C5 Plumbon, Banguntapan, Yogyakarta, 55198, Indonesia. Tel: +62-274-4534501; Fax: +62-274-564604; e-mail: ; Web site: http://ijere.iaescore.com/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
7
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
ISSN:
2252-8822
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
EJ1238290
Czasopismo naukowe
People who plagiarize have a complex problem. Plagiarism could be by accident, by mistake, or on purpose. This research aims at exploring the reasons for plagiarizing and the significance of citing and referencing using Mendeley to avoid plagiarism. Four Indonesian Mendeley Advisors were interviewed online using convenient sampling technique. This study revealed that reasons for plagiarizing are time restriction, laziness, and busy. The significance of citing and referencing using Mendeley to avoid plagiarism are (1) confirm, justify, and claim the issue conveyed in scientific work; (2) highlight a particular idea; (3) criticize or approve the premise of others, and (4) build argument. Mendeley usage acquaintance for scientific writing is expected to be practical tools for avoiding plagiarism and promote academic honesty in the setting of higher education. However, the role of supervisor is crucial to provide useful feedback for their students' writing to help students avoid plagiarism. Besides, university should create comfortable academic environment by providing free seminar and workshop on academic writing to educate students avoid plagiarism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies