Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Beyond the Red Pen: A Functional Grammar Approach to Evaluating the Written Language of Deaf Students

Tytuł:
Beyond the Red Pen: A Functional Grammar Approach to Evaluating the Written Language of Deaf Students
Autorzy:
Kilpatrick, Jennifer Renée (ORCID 0000-0002-1032-918X)
Wolbers, Kimberly A.
Deskryptory:
Grammar
Written Language
Deafness
Students with Disabilities
Writing Evaluation
Language Acquisition
Developmental Stages
Language Tests
Writing Instruction
Test Construction
Elementary School Students
Intermediate Grades
Nouns
Verbs
Form Classes (Languages)
Student Evaluation
Język:
English
Źródło:
Psychology in the Schools. Mar 2020 57(3):459-474.
Dostępność:
Wiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: ; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
16
Data publikacji:
2020
Sponsoring Agency:
Institute of Education Sciences (ED)
Contract Number:
R324A120085
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
Intermediate Grades
DOI:
10.1002/pits.22289
ISSN:
0033-3085
Abstractor:
As Provided
IES Funded:
Yes
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1242124
Czasopismo naukowe
Deaf students often differ from their hearing peers in written language development. Providing developmentally appropriate instruction is ideal, yet current methods of writing assessment do not provide teachers with sufficient information regarding the written language (i.e., syntactic) development of deaf students. In this research, we use a Systemic Functional Grammar (SFG) approach to language analysis to provide teachers with a new way to evaluate deaf students' writing. This project consisted of two studies. The first study focused on determining whether SFG analysis could be helpful for teachers of the deaf. The second study focused on mapping a trajectory of the written language development of deaf students and the development of written language inventory for teachers of the deaf. This inventory, along with additional evaluation tools, has the potential to impact both objective setting and instruction. [For the corresponding grantee submission, see ED602731.]
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies