Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Applying the Self-Determination Theory to Develop a School-to-Work Peer Mentoring Programme to Promote Social Inclusion

Tytuł :
Applying the Self-Determination Theory to Develop a School-to-Work Peer Mentoring Programme to Promote Social Inclusion
Autorzy :
Fisher, Marisa H. (ORCID 0000-0003-4938-4773) ; Athamanah, Lindsay S.; Sung, Connie (ORCID 0000-0001-7564-3738) ; Josol, Cynde Katherine
Źródło :
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, v33 n2 p296-309 Mar 2020. 14 pp.
Dostępność :
Wiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: ; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
URL :
http://dx.doi.org/10.1111/jar.12673
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1360-2322
Deskryptory :
Self Determination, Mentors, Inclusion, Peer Relationship, Intellectual Disability, Developmental Disabilities, Motivation, Individual Development, Program Development, Program Effectiveness, Program Improvement
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
14
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Descriptive
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1242436
Czasopismo naukowe
Abstract Social inclusion of individuals with intellectual and developmental disabilities (IDD) is related to positive mental health and social outcomes; yet, individuals with IDD experience societal barriers that limit opportunities for community participation. Providing opportunities for interactions between individuals with and without IDD through peer mentoring may diminish barriers and improve community inclusion. Guided by the self-determination theory, the current report describes the development of a peer mentoring programme to promote the natural process of building intrinsic motivation and personal growth through opportunities for individuals without disabilities to socialize with individuals with IDD on a large university campus and throughout the surrounding community. The theoretical framework that informed the development of the peer mentoring programme is described, as well as the participants, the setting in which the programme is situated, the structure of the programme, the initial impacts and improvement of the programme over time, including approaches to sustainability, and implications for future research and practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies