Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Systematic Multisensory Phonics Intervention for Older Struggling Readers: Action Research Study

Tytuł:
A Systematic Multisensory Phonics Intervention for Older Struggling Readers: Action Research Study
Autorzy:
Henry, Elizabeth
Deskryptory:
Elementary School Students
Reading Difficulties
Grade 5
Grade 6
Response to Intervention
Phonics
Multisensory Learning
Instructional Effectiveness
Reading Achievement
Reading Improvement
Reading Skills
Reading Instruction
Język:
English
Źródło:
Networks: An Online Journal for Teacher Research. 2020 22(1).
Dostępność:
New Prairie Press, Kansas State University Libraries. 137 Hale Library, Manhattan, KS 66506. e-mail: ; Web site: http://newprairiepress.org
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
19
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
Grade 6
Intermediate Grades
Middle Schools
Grade 5
ISSN:
2470-6353
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1243065
Czasopismo naukowe
Upper elementary readers who persist with reading difficulties face both academic and emotional challenges when they do not make reading gains equal to their peers. Decades of research has shown that persistent treatment resisters respond positively to a systematic multisensory phonics intervention. In my action research study, I examined how 5th and 6th grade struggling readers responded to a multisensory phonics intervention. Following the eight-week intervention, students made gains in word reading accuracy and demonstrated increased confidence in word reading skills. Implications of the study bolster the importance of providing phonics instruction to older struggling readers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies