Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Data-Based Decision Making for Social Behavior: Setting a Research Agenda

Tytuł:
Data-Based Decision Making for Social Behavior: Setting a Research Agenda
Autorzy:
Bruhn, Allison L.
Wehby, Joseph H.
Hasselbring, Ted S.
Deskryptory:
Social Behavior
Decision Making
Teaching Methods
Measurement
Behavior Change
Outcomes of Education
Data Analysis
Behavior Problems
Elementary Secondary Education
Intervention
Response to Intervention
Curriculum Based Assessment
Język:
English
Źródło:
Journal of Positive Behavior Interventions. Apr 2020 22(2):116-126.
Dostępność:
SAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
11
Data publikacji:
2020
Sponsoring Agency:
Institute of Education Sciences (ED)
Contract Number:
R324A160076
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
Education Level:
Elementary Secondary Education
DOI:
10.1177/1098300719876098
ISSN:
1098-3007
1538-4772
Abstractor:
As Provided
IES Funded:
Yes
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1244492
Czasopismo naukowe
With the advent of Precision Teaching more than 50 years ago, researchers and practitioners began to examine how to use K-12 students' academic data to guide instructional decisions. Although the field has advanced with the use of curriculum-based measurement and data-driven decision rules for reading and math, the same is not true in the area of social behavior. In this article, we provide a brief retrospective of academic decision making to inform an initial call for research related to behavioral decision making. Then, we highlight areas for exploration related to baseline data, measurement tools, and features of behavior that, if answered via rigorous scientific inquiry, can move the field forward in making data-based decisions to improve behavioral outcomes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies