Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modes of Belonging: Debating School Demographics in Gentrifying New York

Tytuł:
Modes of Belonging: Debating School Demographics in Gentrifying New York
Autorzy:
Freidus, Alexandra
Deskryptory:
School Demography
Neighborhoods
Urban Areas
Community Change
Diversity (Institutional)
Stakeholders
Educational Quality
Minority Group Students
Low Income Students
Group Membership
Group Unity
Desegregation Litigation
School Desegregation
Elementary Schools
Middle Schools
Disproportionate Representation
Język:
English
Źródło:
American Educational Research Journal. Apr 2020 57(2):808-839.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
32
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
Junior High Schools
Middle Schools
Secondary Education
Laws, Policies and Program Identifiers:
Brown v Board of Education
DOI:
10.3102/0002831219863372
ISSN:
0002-8312
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1248131
Czasopismo naukowe
This article examines the frameworks that stakeholders bring to debates about diversifying schools in gentrifying areas of New York City. Using critical ethnographic methods, I explore stakeholders' hopes and fears about the effects of shifting school demographics and the relationships between student demographics and school quality. I find that stakeholders use racialized discourses of belonging to discuss whether, why, and how student demographics matter. These discourses of belonging overlap with perceptions of demographic change as opportunities for integration, fears of gentrification, and threats to individual property. Complicating celebrations of "diversity," I explore the ways in which race is implicated in considerations of who belongs in a school and to whom a school belongs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies