Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mentoring: Perceptions of Three Junior Faculty

Tytuł:
Mentoring: Perceptions of Three Junior Faculty
Autorzy:
Diamond, Lindsay
Ryan, Paris
Beziat, Tara
Deskryptory:
Mentors
Academic Rank (Professional)
College Faculty
Teacher Attitudes
Faculty Development
Program Effectiveness
Nontenured Faculty
Interprofessional Relationship
Adjustment (to Environment)
Expectation
Scholarship
Język:
English
Źródło:
Educational Research: Theory and Practice. 2019 30(2):50-60.
Dostępność:
Northern Rocky Mountain Educational Research Association. Web site: http://www.nrmera.org/educational-research-theory-practice/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
11
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
ISSN:
2637-8965
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1248414
Czasopismo naukowe
Mentoring is recognized as an effective way to support the development of junior faculty in higher education. Engagement in an informal or formal mentoring program will support the development of junior faculty on the path to tenure. Because the needs of individual faculty vary, many institutions of higher education have implemented formal mentoring programs. This study explored the perceptions of three junior faculty participating in university-based mentoring programs using a moderate approach to autoethnography. Results of a qualitative analysis of personal narratives indicates that the participants were engaged in formal and informal mentoring programs. This article describes the specific mentoring experiences of three junior faculty which support the need for mentoring programs and provides suggestions for junior faculty seeking mentorship.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies