Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Didactic Engineering for the Treatment of Variation of Functions in Pre-University Level: The Increasing and Decreasing Cases

Tytuł :
Didactic Engineering for the Treatment of Variation of Functions in Pre-University Level: The Increasing and Decreasing Cases
Autorzy :
Cabañas-Ramíre, Noé Oswaldo; Locia Espinoza, Edgardo; Morales Carballo, Armando; Merino Cruz, Héctor
Źródło :
Pedagogical Research, v5 n2 Article em0055 2020. 15 pp.
Dostępność :
Modestum Journals. 1 Windrush Road, DE65 5LB, Hilton, Derbyshire, UK. Tel: +44-783-473-4063; e-mail: ; Web site: https://www.pedagogicalresearch.com/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2468-4929
Deskryptory :
Mathematics Instruction, Mathematical Concepts, Concept Formation, Secondary School Mathematics, Knowledge Level, Calculus, Undergraduate Students, Foreign Countries, Teamwork, Learning Activities, Teaching Methods, Graphs
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
15
Education Level :
Secondary Education; Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1249289
Czasopismo naukowe
This paper reports the results of the experimentation of a didactic engineering for the treatment of the sense of variation of functions with pre-university students. The theoretical references of the investigation are grounded in the theory of didactic situations and the methodological elements in the didactic engineering, the use of counterexample and the didactic strategy known as Scientific Debate in Mathematics Courses. As a result of the experiment, it was identified that the methodological resource allowed the students to develop construction processes of the concepts of increasing and decreasing functions; the dynamic context fostered intuitive ideas of increment and decrement, and intuition about the conditions involved; the debate and counterexample on the graphic and algebraic treatments allowed the establishment of the conditions that structure the formal definition of these concepts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies