Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effects of Mathematics Preparation and Mathematics Attitudes on College Calculus Performance

Tytuł:
The Effects of Mathematics Preparation and Mathematics Attitudes on College Calculus Performance
Autorzy:
Sonnert, Gerhard
Barnett, Melissa D.
Sadler, Philip M.
Deskryptory:
Mathematics Education
College Mathematics
College Students
Mathematics Achievement
Calculus
Student Attitudes
Introductory Courses
Grades (Scholastic)
Achievement Gains
Outcomes of Education
Język:
English
Źródło:
Journal for Research in Mathematics Education. Jan 2020 51(1):105-125.
Dostępność:
National Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: ; Web site: https://pubs.nctm.org/view/journals/jrme/jrme-overview.xml
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
21
Data publikacji:
2020
Sponsoring Agency:
National Science Foundation (NSF)
Contract Number:
0813702
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
ISSN:
0021-8251
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Dostęp URL:
https://pubs.nctm.org/view/journals/jrme/51/1/article-p105_1.xml  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
EJ1249595
Czasopismo naukowe
Students' attitudes toward mathematics and the strength of their mathematics preparation typically go hand in hand such that their specific effects are difficult to disentangle. Employing the method of propensity weighting of a continuous variable, we built hierarchical linear models in which mathematics attitudes and preparation are uncorrelated. Data used came from a national survey of U.S. college students taking introductory calculus (N = 5,676). A 1-standard-deviation increase in mathematics preparation predicted a 4.72-point higher college calculus grade, whereas a 1-standard-deviation increase in mathematics attitudes resulted in a 3.15-point gain. Thus, the effect of mathematics preparation was about 1.5 times that of mathematics attitudes. The two variables did not interact, nor was there any interaction between gender and these variables.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies