Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Examination of Secondary School Students' Ability to Transform among Chemistry Representation Levels Related to Stoichiometry

Tytuł:
Examination of Secondary School Students' Ability to Transform among Chemistry Representation Levels Related to Stoichiometry
Autorzy:
Çelikkiran, Aysegül Tarkin (ORCID 0000-0003-4379-3031)
Temat:
Chemistry
Stoichiometry
High School Students
Secondary School Science
Foreign Countries
Knowledge Level
Grade 11
Język:
English
Źródło:
International Journal of Progressive Education. 2020 16(2):42-55.
Dostępność:
International Association of Educators. Available from: PEN Academic Publishing. e-mail: ; e-mail: ; Web site: http://www.inased.org/ijpe.htm; Web site: http://ijpe.penpublishing.net/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
14
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Secondary Education
High Schools
Grade 11
ISSN:
1554-5210
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1249994
Czasopismo naukowe
The aim of this qualitative case study was to explore secondary students' ability to transfer among representation levels in relation to stoichiometry. In the study, 40 students in the 11th grade from two classes of an Anatolian high school in the east part of Turkey were selected as sample group. The data were collected by using a questionnaire consists of ten questions designed specifically target the transformation from macroscopic to symbolic, from symbolic to submicroscopic, and from submicroscopic to symbolic level. The analysis of the data was carried out both deductively and inductively by content analysis method. The results indicate that many students were unable to establish an appropriate link among chemical representation levels regarding stoichiometry.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies