Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Acceptance of Biological Evolution by First-Year Life Sciences University Students

Tytuł:
Acceptance of Biological Evolution by First-Year Life Sciences University Students
Autorzy:
Betti, Lia (ORCID 0000-0003-2895-9718)
Shaw, Peter (ORCID 0000-0002-6621-2204)
Behrends, Volker (ORCID 0000-0003-4855-5497)
Deskryptory:
Foreign Countries
Student Attitudes
College Freshmen
Evolution
College Science
Beliefs
Religion
Majors (Students)
Biomedicine
Health Education
Christianity
Islam
Język:
English
Źródło:
Science & Education. Apr 2020 29(2):395-409.
Dostępność:
Springer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: ; Web site: https://link.springer.com/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
15
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
DOI:
10.1007/s11191-020-00110-0
ISSN:
0926-7220
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1250001
Czasopismo naukowe
Lack of acceptance of biological evolution, despite the overwhelming evidence that supports it, can be very problematic in higher education courses that have a strong biological basis. We investigated acceptance of biological evolution in 344 first-year Life Sciences undergraduate students across five programmes at the University of Roehampton, UK. In line with previous findings in British universities, we found that 9% of the students did not accept evolution by natural selection, with an increase to 16% for human evolution. Both religiosity and programme of study were significantly related to acceptance levels in our students (p < 0.001). In particular, lower acceptance was associated with Muslim or Christian beliefs, and with Biomedical Sciences and Nutrition and Health programmes (compared with Anthropology, Zoology and Biological Sciences). We suggest embedding an evolutionary perspective in the teaching of biomedical and health programmes and creating space for explicit discussion of perceived conflicts with religious beliefs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies