Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using Global Observation Protocols to Inform Research on Teaching Effectiveness and School Improvement: Strengths and Emerging Limitations

Tytuł:
Using Global Observation Protocols to Inform Research on Teaching Effectiveness and School Improvement: Strengths and Emerging Limitations
Autorzy:
Kelly, Sean
Bringe, Robert
Aucejo, Esteban
Fruehwirth, Jane
Deskryptory:
Teacher Effectiveness
Educational Improvement
Lesson Observation Criteria
Teacher Evaluation
Evaluation Problems
Język:
English
Źródło:
Education Policy Analysis Archives. Apr 2020 28(62).
Dostępność:
Colleges of Education at Arizona State University and the University of South Florida. c/o Editor, USF EDU162, 4202 East Fowler Avenue, Tampa, FL 33620-5650. Tel: 813-974-3400; Fax: 813-974-3826; Web site: http://epaa.asu.edu
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
34
Data publikacji:
2020
Contract Number:
R305A170269
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
ISSN:
1068-2341
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1250191
Czasopismo naukowe
An essential feature of many modern teacher observation protocols is their "global" approach to measuring instruction. Global protocols provide a summary evaluation of multiple domains of instruction from observers' overall review of classroom processes. Although these protocols have demonstrated strengths, including their comprehensiveness and advanced state of development, in this analysis we argue that global protocols also have inherent limitations affecting both research use and applied school improvement efforts. Analyzing the Measures of Effective Teaching study data, we interrogate a set of five potential limitations of global protocols. We conclude by discussing fine-grained measures of instruction, including tools that rely on automated methods of observation, as an alternative with the potential to overcome many of the fundamental limitations of global protocols.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies