Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Global Education in Neoliberal Times: A Comparative Case Study of Two Schools in New York

Tytuł :
Global Education in Neoliberal Times: A Comparative Case Study of Two Schools in New York
Autorzy :
Mitchem, Melissa C.; Kim, Yeji; Shatara, Hanadi; Gaudelli, William
Źródło :
Journal of International Social Studies, v10 n1 p92-112 2020. 21 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1251446">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1251446
International Assembly of the National Council for the Social Studies. 8555 16th Street Suite 500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 765-496-3029; Fax: 765-496-2210; Web site: http://www.iajiss.org/index.php/iajiss/index
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2327-3585
Deskryptory :
Global Education, Neoliberalism, Comparative Analysis, Case Studies, Context Effect, Metropolitan Areas, Public Schools, Private Schools, Humanism, Teacher Attitudes, Administrator Attitudes, Teaching Methods, High School Teachers, Middle School Teachers, Teacher Aides, Social Studies, Educational Quality
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
21
Education Level :
High Schools; Secondary Education; Junior High Schools; Middle Schools
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1251446
Czasopismo naukowe
Preparing students to live in an interconnected world is of central importance in 21st century education. Neoliberal educational contexts, however, thwart efforts to implement more humanistic and critical versions of global education (GE). This comparative case study examines how teachers and administrators enact GE at two schools--one public, the other private--in the New York City metropolitan area. Findings demonstrate the constraints and possibilities of engaging GE in neoliberal educational contexts. Implications for GE scholars and practitioners include the study of how wider contextual factors shape GE's enactment in a neoliberal era.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies