Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Teachers Bridging the Digital Divide in Rural Schools with 1:1 Computing

Tytuł :
Teachers Bridging the Digital Divide in Rural Schools with 1:1 Computing
Autorzy :
Power, Jillian R.; Musgrove, Ann T.; Nichols, Bryan H.
Źródło :
Rural Educator, v41 n1 p61-76 2020. 16 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1251505">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1251505
National Rural Education Association. e-mail: ; Web site: https://journals.library.msstate.edu/ruraled
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
0273-446X
Deskryptory :
Rural Schools, Access to Computers, Educational Technology, Technology Uses in Education, Teacher Attitudes, Predictor Variables, Technology Integration, Laptop Computers, Handheld Devices, Teacher Motivation, Teaching Methods, Elementary Secondary Education
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
16
Education Level :
Elementary Secondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1251505
Czasopismo naukowe
This article shares the findings of a mixed-method study about the implementation of 1:1 computing in a small rural Florida school district. Researchers used multiple regression analyses to examine whether Davis' (1989) Technology Acceptance Model helped explain teachers' adoption of 1:1. The results indicated that the rural teachers' perceived ease of use and perceived usefulness of 1:1 were significant predictors of both whole class and individualized instructions with 1:1. The qualitative phase of the study explored the ways in which the teachers integrated 1:1 into their instructional practices and what factors motivated them to do so. The analysis showed that the teachers used 1:1 largely to foster digital literacy and collaboration as well as to conduct student assessment. Reasons why the teachers integrated 1:1 into instruction, included increasing student engagement, personalizing learning, and facilitating teacher productivity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies