Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Measuring Mastery Behaviours at Scale: The Persistence, Effort, Resilience, and Challenge-Seeking (PERC) Task

Tytuł :
Measuring Mastery Behaviours at Scale: The Persistence, Effort, Resilience, and Challenge-Seeking (PERC) Task
Autorzy :
Porter, Tenelle; Molina, Diego Catalán; Blackwell, Lisa; Roberts, Sylvia; Quirk, Abigail; Duckworth, Angela L.; Trzesniewski, Kali
Źródło :
Journal of Learning Analytics, v7 n1 p5-18 2020. 14 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1251561">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1251561
Society for Learning Analytics Research. 121 Pointe Marsan, Beaumont, AB T4X 0A2, Canada. Tel: +61-429-920-838; e-mail: ; Web site: http://learning-analytics.info/journals/index.php/JLA/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1929-7750
Deskryptory :
Mastery Learning, Resilience (Psychology), Difficulty Level, Computer Assisted Instruction, Validity, Student Behavior, Academic Persistence, Task Analysis, Grade Point Average, Predictive Validity, Measurement Techniques, Student Attitudes, Case Studies, Learning Motivation, Middle School Students, Computer Assisted Testing, Problem Solving, Life Satisfaction, Friendship, Puzzles, Correlation, Student Characteristics
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Sponsoring Agency :
Institute of Education Sciences (ED)
Język :
English
Contract Number :
R305A150142
Liczba stron :
14
Education Level :
Junior High Schools; Middle Schools; Secondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1251561
Czasopismo naukowe
Mastery behaviours -- seeking out challenging tasks and continuing to work on them despite difficulties -- are integral to achievement but difficult to measure with precision. The current study reports on the development and validation of the computer-based persistence, effort, resilience, and challenge-seeking (PERC) task in two demographically diverse samples of adolescents (total N = 3,188). We present evidence for convergent validity with self-reported mastery behaviours and learning mindsets, discriminant validity from theoretically unrelated constructs, and incremental predictive validity for grade point average (GPA). Results suggest that the PERC task may be a useful tool for assessing mastery behaviours at scale.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies